ԲՈՒՀ֊երի շինությունները վաճառելու տողատակերը

31/03/2021 09:31
ԲՈՒՀ֊երի շինությունները վաճառելու տողատակերը


1. Իմ խորին համոզմամբ՝ ԲՈՒՀ֊երի շենքերը վաղ թե ուշ հանվելու են վաճառքի, քանզի դատարկ շինությունները փող չեն բերում։ Իսկ ինչու՞ են լինելու դատարկ. գլոբալիզացվող աշխարհում, երբ կա նաև կեղծ վիրուս, և նման բաներ, առաջնային է դառնալու ինտերնետը և տեսակապով դասընթացը։ Երբ ՀՀ֊ում, քովիդով պայմանավորված անցան տեսակապով դասերի, դա շատերին դուր եկավ և ոչ միայն աշակերտ-ուսանողությանն, այլև՝ ուսուցիչ-դասախոսությանը։ Կրթության նախարարությունը կարծեմ որոշում ունի, որ ուսանողությունն ու աշակերտները պետք է որոշեն՝ ո՞նց են գերադասում դասերի անցկացումը և շատ տեղերում նախընտրում են հեռավար դասերը, իսկ որոշ ուսուցիչներ և հատկապես դասախոսներ, սրտի խորքում լավ էլ գոհ են։ Իսկ ինչու՞ են գոհ. դա ավելի շատ աղերսվում է տնտեսական և ֆինանսական միջոցների հետ։ Աղքատ երկրում, երբ աշակերտներն ու ուսանողությունը շոր չունի հագնելու և դասարաններում ու լսարաններում նեղվում են մի քանի ունևորների երեխաների մոտ, ովքեր օրումեջ նոր հագուստով են գալիս, սրանից նեղված նախընտրում են տեսակապը, որտեղ միայն գլուխներն են ցուցադրում։ Ուսուցիչների և դասախոսների մեծ մասն էլ է նախընտրում հեռավարը, քանզի նախընտրում է անկողնուց վեր կենալ և մի երկու ժամ խոսել իր բնակարանից, քան մի երկու ժամ շուտ արթնանալ, մազ ֆենել, մտածել՝ ի՞նչ հագնել, հետո երկու ժամ հասարակական տրանսպորտում ճխլվելով հասնել աշխատանքի, երկու ժամ խոսել ու կրկին երկու ժամ ճմրթվելով վերադառնալ տուն։ Դեռ չեմ խոսում տրանսպորտի գումարի մասին և այլն։ Այն, որ տոտալ հեռավարը որոշված է դեռ վաղուց, հուշում է այն փաստը, որ հեռախոսակապերը, օրինակ՝ բիլայնն այլևս միայն խոսելու քարտեր չի վաճառում։ Վաճառում և վաճառելու է միայն փաթեթով քարտեր, որի մեջ մտնում է նաև ինտերնետը։ Բայց ուշադրություն՝ բոլոր փաթեթներում ԶՈՒՄ կոչվածը, որով իրականացվում է հեռավար դասընթացը, անվճար է։ Հասկանում եք չէ՞՝ պարտադրում են ինտերնետ, որտեղ ԶՈՒՄն անվճար է և սա նշանակում է, որ անցումը տոտալ հեռավարի արդեն վաղուց կանխորոշված է ։ Նման իրավիճակում, երբ մոտ ապագայում կրթությունը լինելու է միայն հեռավար, ապա բոլոր դպրոցները և ԲՈՒՀ֊ական շինությունները լինելու են դատարկ և հանվելու են վաճառքի։ Իհարկե, նիկոլը սրա մասին չէր կարող չիմանալ և փորձում է բնական իրադարձություներից առաջ ընկնել։ Մտածում է՝ ավելի լավ է ես հիմա վաճառեմ, քան ուրիշը հետո։


2. Երկրորդ վարկածս այն է, որ ջհուդաօլիգարխիկ համակարգը հասարակ ժողովրդին զրկում է սովորելու հնարավորությունից։ Գլոբալիզացվող աշխարհում, իմ խորին համոզմամբ, բուհական երկրներ կլինեն մի քանի հատ, որոնք կսպասարկեն տվյալ տարածաշրջանը կամ մայրցամաքը։ Կլինեն երկրներ, որոնք միայն դրանով կզբաղվեն և երկրի տնտեսությունը կհամարվի դա։ Տեղերում կվերացնեն ԲՈՒՀ֊երը և չես էլ կարող բողոքել։ Երբ փորձես բողոքել՝ կասեն՝ քո երեխան Արթիկից պետք է գար Երևան չէ՞, տուն պետք է վարձեիր և այլն չէ՞, հիմա քո երեխան անարգել կարող է սովորել ասենք՝ Համբուրգում։ Համբուրգը Երևանից զարգացած, ավելի մաքուր, ձեր երեխայի ճանապարհածախսը պետությունը վերցնում է իր վրա, տունը, որը կվարձվի Համբուրգում՝ կլինի պետության հաշվին, ի տարբերություն նրա, որ Երևանում դուք էիք վարձելու։ Կասեն՝ ընկե՛ր, սահմանները բաց են, պետությունը հոգում է բոլոր ծախսերը՝ ճանապարհածախս, տան վարձ, ուտելիք, հագնելիք, անձնագիրը կտանք, վիզան կխփենք, հայտնի ԲՈՒՀ-ում էլ կրթություն կստանա, էլ քո ուզածն ի՞նչ է... մի կրթության վարձ պետք է մուծես, դա Երևանում էլ պետք է մուծեիր, բայց մնացած ծախսերն էլ պետությունը վերցնում է իր ուսերին։ Կասեն՝ արա', լավ ուսման վարձի կեսն էլ է պետությունը վճարելու, էլ ինչի՞ց ես դժգոհ այ հիմար, հո դու քո երեխայի թշնամին չես։  Եվ այսքանը լսելուց հետո՝ ուսման վարձի կես, բնակարանի վարձ և այլն, կչոքես դեմները, ներողություն կխնդրես և կառավարության համար աղոթելով կգնաս տուն՝ փառք տալով Աստծուն, որ նման փրկիչներ է ուղարկել։ Բայց, քեզ դեռ հայտնի չէ այս ֆոկուսի իրական հետևանքները։ Ուսման տարեկան վարձը կլինի 50000$, եթե ոչ 100 հազար, և եթե ո'չ միայն կեսը, այլ նաև 90%֊ը պետությունը վճարի, միևնույն է, որ քո երեխան բարձրագույն կրթություն չի ստանալու... տարեկան հավելյալ 10000$ շարքայինը չունի։ Իսկ, երբ հասարակ մահկանացուները զրկվեն բարձրագույն կրթություն ստանալու հնարավորությունից, ապա տարրական կրթությունն էլ անիմաստ է դառնում և 10֊12 տարեկանից կնախընտրեն իրենց երեխաներին տալ մի տեղ նոքարության, քան՝ անիմաստ կրթության, և դպրոցներն էլ այսպես կփակվեն։ Իսկ պետությունն այդ ժամանակ արդեն 100%֊ով կփակի ծախսը և կասի՝ բա մեր երեխաների համար է՝ չանե՞նք)


Հ.Գ. Բայց մի թաքնված տրյուկ էլ կա. Մենք գիտենք, որ կառավարությունը գյուղատնտեսական ծրագիր ունի՝ նանո գոմեր, թե՞ ինչ։ Ուրեմն այս ծրագրով ֆերմերին առաջարկում են 6 միլիոն դրամ, եթե վերջինս ներդնի 6 միլիոն... սա փոքր գոմն է։ Երրորդ ծրագիրը մի փոքր մեծ գոմն է՝ 12 միլիոն դնում է պետությունը, եթե 12 էլ դու դնես։ Երրորդ տիպը մեծ գոմն է՝ 18 միլիոն դու ես դնում, 18միլիոն ինքը, թե՞ մի քիչ ավել կամ պակաս։ Տեսեք՝ առաջին ծրագրով չես կարող բան խոսել, քանզի կարծես գարանտ է պահանջում, որ դու չես խաբի, այլ կզբաղվես այդ գործով։ Հիմա այս վեց միլիոնը չունես և ինքն էլ չի տալիս։ Բայց, երբ նայում ես երկրորդ ծրագրին՝ 12 միլիոն՝հասկանում ես, որ ավելի նախընտրելի չէ՞, որ պետոըթյանը, որ այդ 12 միլիոնը երկու հոգու տա՝ վեց֊վեց, կամ երրորդ ծրագրի 18 միլիոնը երեք տեղ՝ վեցականով։ Չէ որ պետության շահերից է բխում՝ ինչքան շատ մարդիկ օգտվեն, այդքան շատ աշխատատեղ և ընտանիքների բարգավաճում։ Պատկերացնու՞մ եք՝ պետությունը գյուղացուն 5000$ չի տալիս, բայց լֆիկին 250 հազար եվրո է նվիրում եվրովարկից։ Բա ինչու՞ է հակառակ ուղղությամբ շարժվում։ Հակառակն է անում, որպեսզի ես և դու ֆերմա չունենանք։ Ֆերմաներ ունենան միայն օլիգարխները կամ ունևոր ջհուդները, քանզի հավելյալ 18 միլիոն միայն նրանք ունեն, իսկ բյուջեի 18 միլիոն նվերը կամ գուցե բյուջեից չէ՝ միջազգային ծրագիր է, բայց իրենց ջհուդին գնա, այլ ոչ թե ինձ ու քեզ։ Դուք տեղյա՞կ եք, թե լֆիկը քանի՞ խոզաբուծական է բացել այս ծրագրով, վերջին երեք տարում։ Չորրորդ գյուղում մի երկու հատ միայն ես գիտեմ։ Սա ինչու՞ գրեցի։ Այն, որ մոտ ապագայում միայն իրենց երեխաներն են բարձրագույն կրթություն ստանալու, դա դեռ քիչ է ու մի հատ էլ դա պետական բյուջեի հաշվին է լինելու... Մեկ֊մեկ էլ լսեք էլի... մի տարի է ասում եմ՝ փրկվելու համար մի յուրահատուկ ազգային աղանդ է պետք ստեղծել։

Արմեն Արգինյան